maanantai 13. toukokuuta 2013

kännykkäpeli

Ihastuin joku muutama vuosi sitten peliin nimeltä Bejeweled Blitz. Sitä pystyi/pystyy pelaamaan Facebookissa ja sen saa ladattua mm. Xboxille. Jos joku ei tiedä, siinä siirrellään erilaisia helyjä kolmen tai enemmän riveihin, jolloin ko. rivi tuhoutuu ja saa pisteitä. Sitä voi pelata joko aikaa vastaan tai siihen asti, kunnes siirtoja ei enää ole. Se on kaiken kaikkiaan huikea peli, johon jää koukkuun. Jotkut jopa niin paljon, että piti oikein lähettää kutsuja Facebookissa pelaamaan sitä ja päivittää, kuinka paljon pisteitä minäkin kertana sai. Ja tiedoksi: en sanonut tuota hyvällä. Pelikutsujen lähettäminen Facebookissa on suoraan saatanasta.

Tuossa taannoin hankin älypuhelimen. (Apua! Kellään muullahan ei sellaista vielä ole.) Siihen piti hakea sitten erilaisia pelejä, kuten mm. vihaisia lintuja, muurahaisen murskausta, pasianssia – tottakai, line runneria yms. Olin kuitenkin kovasti pettynyt, kun omaan puhelimeeni ei löytynyt ilmaisversiota Bejeweledistä, eikä kai maksullistakaan (en ole varma, ja pihi kun olen, en ole raaskinut tarkastaa). Onneksi sitten kuitenkin joku rehellinen kusettaja oli kehittänyt pelin nimeltä AE Jewels. Se toimii lähes identtisesti Bejelewedin kanssa ja olenkin pelannut sitä paljon.

Sattui kuitenkin niin, että peli otti ja vaati päivityksen. Kuuliaisena älypuhelimena puhelimeni päivitti sen muiden tuikitärkeiden sovellusten ohella (kuten mm. Alkoon! tai Duke Nukem Soundboard). Päivityksen jälkeen AE Jewelsiini on kuitenkin ilmestynyt äärimmäisen kiusallinen bugi. Se ei muista enää tehtyjä huipputuloksia.

Koska nykyihminen määrittää itsensä Facebook-ystäviensä, -tykkäysten, Twitter-seuraajien tai bloginsa lukijoiden (mulla on jo kaks! kiitos molemmille) perusteella, koen itseni hieman vajavaiseksi. Minulla on keskimääräisesti ensimmäisiä, seuraavia tulee hieman heikommin, kolmansia jotakuinkin saman verran, ellei vähemmän ja neljänsiä sitten kaikista huonoiten. Olin kuitenkin saanut pidettyä itsetuntoni edes jotenkin pinnan yläpuolella AE Jewelsin ennätysten avulla. Huipputulos oli ennen päivitystä monta sataa tuhatta ja mieli siten tasapainossa. Sitten kuitenkin tuli päivitys ja tuhosi kaiken. Nyt kovalla työllä ennätykset eivät pysy muistissa, ja epätoivon hetkellä ennätystä tarkistaessa se näyttää pyöreää nollaa. Tätä kun lähtee sitten nostamaan ja tulos jää heikoksi, peli morkkaa minua NEW RECORD! -ilmoituksellaan. 25 567.

Rapiat 25 tuhatta ei ole ennätys. Se on kasa paskaa. Peli ei kuitenkaan tajua, että en ole enää mikään lapsi ja minua ei tarvi kehua jokaisen töherretyn pääjalkaisen jälkeen. Saatana. Ilmeisesti arvon AE Jewels ei ymmärrä, kuinka suuri loukkaus tuollainen päähäntaputtelu on kunnianhimoani ja persoonaani kohtaan.

En enää voi siis määrittää itseäni edes hohdokkaan timanttipelin huipputuloksen avulla. Olen täysi nolla, en mitään. Olen toivoton. Mitä tässä tilanteessa voi enää tehdä?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti