perjantai 17. toukokuuta 2013

windows-hetki

Halauan aivan aluksi laittaa kuvan tänne pitkästä aikaa. Miksikö? Siksi, että mun blogiin on tultu oikeiden hakusanojen kautta. Kaksi kertaa.




Noin. Sitten asiaan.

Olen Windows-mies. Tietokone on PC ja käyttöjärjestelmänä pyörii Windows 7, tietenkin. Puhelin on Windows Phone, mikäs muukaan. En omista Applen tuotteista kuin iPodin, jonka senkin sain lahjaksi viitisen vuotta sitten. (En voi kehua sitä tässä, koska sittenhän jutun pohja katoaisi.) Valinta Billin ja Steven välillä on selvä, rikkaamman ja elävämmän kelkassa mennään.

Koen olevani kotona Windowsin kanssa ja osaavani käyttää sitä tuloksellisesti. Se on helppo toimintaympäristö ja vianmääritys on helppoa. Kaikki on hyvin.

Paitsi. Kun on kiire ja aikaansaanti olisi tärkeää, meillä on Windows Update. Esimerkkinä tuossa muutama päivä sitten: olin lähdössä luennolle, jossa olisin tarvinnut konetta. Paljon. Olin ladannut koneen akun täyteen ja olin sammuttamassa konetta. Sisäinen puheeni meni jotenkin näin: "ja tuosta sitten sammuta onpa kiire tai on tässä vielä aikaa jos menen pyörällä noin painettiin... oliko tossa päivitysmerkki tossa sammuta-napin vieressä ei, ei tää ei oo todellista" Asennetaan päivitystä 6/31... Älä sammuta konetta tai poista koneen virtajohtoa "EIII VIT--"

Kone ei lähtenyt mukaan, myöhästyin luennolta ja elämäni lyheni vitutuksen myötä vuosilla.

Koin Windows-hetken.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti